طرز تهیه «دنده کباب» روش اول
0 (0)

  • مدیریت
  • 17.02.2020
  • 63 دیدگاه شما

دنده کباب یکی دیگر از کباب های خوشمزه و لذیذ ایرانی است که خاستگاه آن به شهر تاریخی کرمانشاه بر می گردد. دنده کباب همانطور که از اسم آن پیداست از گوشت دنده گوسفند تهیه می شود. و به همراه پیاز و سیر و دیگر طعم دهنده ها طعم دار می شود. دنده کباب یکی از غذاهای مهم شهر کرمانشاه می باشد، که در مهمانی ها یا مجالس مهم سرو می شود. تهیه دنده کباب بر خلاف بسیاری از کباب ها و مانند کباب شیشلیک نیاز به تبحر و تجربه کافی در زمینه آشپزی دارد تا بتوان کبابی با کیفیت و خوشمزه درست کرد. در ادامه شما را با طرز تهیه دنده کباب اصیل کرمانشاهی آشنا خواهیم کرد.

روش اول برای تهیه دنده کباب کرمانشاهی

مواد لازم برای تهیه دنده کباب:

  • دنده گوسفند: 1 کیلوگرم
  • پیاز: 2 عدد متوسط
  • سیر: 2 حبه
  • ماست چکیده: 1 پیمانه
  • برگ بو: 2 عدد
  • روغن مایع: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

دستور تهیه دنده کباب:

در مرحله اول برای تهیه دنده کباب اصیل کرمانشاهی، اول دنده گوسفند را تمیز کنید و بشویید. سپس یک کاسه مناسب را تهیه کنید و درون آن چند تکه یخ بریزید و گوشت را به مدت یک ساعت در داخل کاسه یخ ها قرار دهید. بعد از گذشتن این زمان، دنده ها را از کاسه یخ خارج کنید و آبکشی کنید و در یک صافی قرار دهید تا آب آن خارج شود.

در مرحله بعد پیازها را همراه سیرها را پوست بگیرید و بشویید، سپس آن ها را رنده کنید. یک کاسه نسبتا بزرگ و گود را تهیه کنید و سیر و پیاز رنده شده را درون آن بریزید. در ادامه مقداری روغن مایع را به همراه 1 پیمانه ماست چکیده، برگ بو، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید و همه مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند.

در ادامه دنده ها را درون کاسه قرار دهید و به خوبی آن ها را زیر و رو کنید تا به خوبی دنده به همه مواد آغشته شود و کاملاً طعم دار شود. در ادامه سر کاسه را با سلفون بپوشانید و برای اینکه گوشت کاملا طعم دار شود و مقداری نیز نرم تر شود، کاسه را به مدت 5 ساعت در یخچال قرار دهید.

هنگامی که دنده کباب را از یخچال برای کباب کردن خارج می کنید، حتما دقت کنید که قطعات پیاز و سیر خرد شده را بر روی دنده را پاک کنید، چون هنگام کباب کردن می سوزند و طعم و ظاهر کباب را خراب می کنند.

حالا نوبت به کباب کردن دنده ها می رسد. برای اینکه یک دنده کباب کاملا پخته شده به صورت یکدست داشته باشید. توصیه می شود که از روش گریل استفاده کنید.

اما اگر دسترسی به گریل ندارید. از منقل برای درست کردن کباب ها استفاده کنید. دقت کنید که ذغال ها به صورت یکدست سرخ شوند تا کباب به خوبی پخته شود. سپس دنده ها را سیخ کنید و بر روی منقل کباب کنید.

راه حل سومی برای درست کردن دنده کباب وجود دارد و آن استفاده کردن از فر می باشد. به این صورت که فر را بر روی درجه 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و چند دقیقه بگذارید تا به خوبی گرم شود. و در ادامه به مدت یک ساعت دنده ها را درون فر قرار دهید تا کاملا مغز پخت شوند.

در تمام روش های گفته شده برای کباب کردن دنده کباب، مهم ترین نکته استفاده از حرارت ملایم و صبر و زمان زیاد برای پختن دنده کباب می باشد تا دنده کباب به خوبی کباب شود و آبدار باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]